Saltar al contenido

IM. INTEL.LIGÈNCIES MÚLTIPLES

8 mayo, 2013
tags: , ,

Imagen

L’educació tradicional a les escoles tenen preferència per les matèries de llegua i matemàtiques, és a dir per les capacitats lingüístiques i lògiques. També el coeficient d’intel·ligència mesurat en psicologia des del 1904 per Binet, són tests predictors del rendiment acadèmic que quasi no han variat. La intel·ligència és el conjunta d’habilitats o capacitats mentals per a resoldre problemes o crear productes que siguin valuosos per una o més cultures. És un atribut innat, una facultat del individu, amb la qual cosa queda molt restringida amb la capacitat de resolució de problemes com a mesurador de l’èxit escolar.

En 1983, Howard Gardner proposa el model de les IM. Cada intel·ligència posseeix una operació nuclear identificable (ex. Música= entonar). Treballen en concert, independents entre sí.

Així com hi ha molts tipus de problemes també hi ha molts tipus d’intel·ligència. Gardner ha identificat les següents:

  1. Intel·ligència musical: cal per aprendre idiomes i permet desenvolupar-se adequadament a cantats, compositors i músics.
  2. Intel·ligència lingüística: la que tenen els escriptors, els poetes, els bons redactors. Utilitza ambdós hemisferis.
  3. Intel·ligència lògica-matemàtica: utilitzada per resoldre problemes de lògica i matemàtiques. És la intel·ligència que tenen els científics. Es correspon amb el mode de pensament de l’hemisferi lògic i amb el que la cultura occidental ha considerat com l’única intel·ligència.
  4. Intel·ligència espacial: consisteix en formar un model mental del món en tres dimensions; és la intel·ligència que tenen els mariners, els pilots, enginyers, cirurgians, escultors, arquitectes, decoradors i dissenyadors.
  5. Intel·ligència corporal-cinestèsica: capacitat d’utilitzar el propi cos per realitzar activitats o resoldre problemes. És la intel·ligència dels esportistes, artesans, cirurgians i ballarins.
  6. Intel·ligència interpersonal: és la intel·ligència que té a veure amb la capacitat d’entendre altres persones i treballar amb elles; se la sol trobar en polítics, professors, psicòlegs i administradors.
  7. Intel·ligència intrapersonal: permet entendre’s a un mateix i als altres; se la sol trobar en els bons venedors, polítics, professors o terapeutes.
  8. Intel·ligència naturalista: utilitzada quan s’observa i s’estudia la naturalesa, amb el motiu de saber organitzar, classificar i ordenar. És la que demostren els biòlegs o els herbolaris.

Segons aquesta teoria, tots els éssers humans, posseeixen les vuit intel·ligències en major o menor mesura. Totes són igualment importants i necessàries. Un enginyer necessita la intel·ligència espacial ben desenvolupada però també necessita les altres, la lògico-matemàtica per poder realitzar càlculs d’estructures, la intel·ligència interpersonal per poder presentar els seus projectes, la corporal-cinestèsica per poder conduir el cotxe fins a casa, etc. Es qüestiona si una educació així és la més adequada per preparar els alumnes per viure en un món cada cop més complex.

Anuncios
2 comentarios leave one →
  1. 9 mayo, 2013 6:20

    Reblogueó esto en TEA PTLS NACHO.

  2. 9 mayo, 2013 8:37

    Reblogueó esto en gabriel catalanoy comentado:
    Thnxz http://ptlsteanacho.wordpress.com/
    __________________________________________________
    En 1983, Howard Gardner proposa el model de les IM. Cada intel·ligència posseeix una operació nuclear identificable (ex. Música= entonar). Treballen en concert, independents entre sí.
    /////
    Així com hi ha molts tipus de problemes també hi ha molts tipus d’intel·ligència. Gardner ha identificat les següents:

    1) Intel·ligència musical: cal per aprendre idiomes i permet desenvolupar-se adequadament a cantats, compositors i músics.
    /////
    2) Intel·ligència lingüística: la que tenen els escriptors, els poetes, els bons redactors. Utilitza ambdós hemisferis.
    /////
    3) Intel·ligència lògica-matemàtica: utilitzada per resoldre problemes de lògica i matemàtiques. És la intel·ligència que tenen els científics. Es correspon amb el mode de pensament de l’hemisferi lògic i amb el que la cultura occidental ha considerat com l’única intel·ligència.
    /////
    4) Intel·ligència espacial: consisteix en formar un model mental del món en tres dimensions; és la intel·ligència que tenen els mariners, els pilots, enginyers, cirurgians, escultors, arquitectes, decoradors i dissenyadors.
    /////
    5) Intel·ligència corporal-cinestèsica: capacitat d’utilitzar el propi cos per realitzar activitats o resoldre problemes. És la intel·ligència dels esportistes, artesans, cirurgians i ballarins.
    /////
    6) Intel·ligència interpersonal: és la intel·ligència que té a veure amb la capacitat d’entendre altres persones i treballar amb elles; se la sol trobar en polítics, professors, psicòlegs i administradors.
    /////
    7) Intel·ligència intrapersonal: permet entendre’s a un mateix i als altres; se la sol trobar en els bons venedors, polítics, professors o terapeutes.
    /////
    8) Intel·ligència naturalista: utilitzada quan s’observa i s’estudia la naturalesa, amb el motiu de saber organitzar, classificar i ordenar. És la que demostren els biòlegs o els herbolaris.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: